onsdag 10 augusti 2011

welcome back!

jag vet att jag skrev att jag skulle blogga igen på torsdag, men jag tänkte fel.
och det är väl lite överflödigt att skriva "welcome back", när jag inte bloggat på tre dagar. Fast hade det varit Kissie, eller Foki som bloggade så hade det varit lite mer dramatiskt, men med i ett genomsnitt på 50 läsare om dagen så är det helt okej att inte blogga på tre dagar.

Vad hände då?
Jo vi åkte till stockholm, så visar det sig att Michelle inte berättade att vi skulle köa i sex timmar för att få se Gackt från en bra plats. Så det var lite oväntat, hade jag vetat det hade jag tagit med mig en bok eller något! Men det löste sig ändå, Svanströms låg i närheten, så jag gick och köpte mig en riktigt fin kalender.
Dessutom så hade Michelle två vänner där, och vi lärde känna en ryss också som satt där och hade det bra. När det regnade så kurade vi alla ihop oss under två jackor för att inte bli blöta.
Sen så kom vi tillslut in då, men det var alldeles för trångt för mig för att stå där och hoppa och kunna njuta av konserten, så jag gick bak och ställde mig istället. Jag är mer en sån som vill stå långt bak och njuta av musiken, inte hoppa och skrika och ja..

Men det var en riktigt bra liveshow! Synd bara att det var kameraförbud, det hade varit ganska roligt att knäppa bilder med en systemkamera + teleobjektiv, för där jag stod var det verkligen en asbra plats. Precis i mitten, längst bak.

Inte för att jag är något gackt-fan, men han och hans sångare Jon var så sjukt bra live. Speciellt Jon, jag kan lätt säga att han var hetare än gackt.

Gackt till vänster, Jon till höger
Fast det kunde jag ju inte säga under konserten, då skulle jag fått en massa arga fans på mig som skulle hemsöka både mig och bloggen forever. Speciellt en tjej, som hade köat i fyra dagar innan konserten, som verkligen trodde att hon ägde stället. Hon skrev nummer på händerna på folket i kön, och ja det var ju smart, om man hade numrerat längre än till 115. Och gissa vem som skulle blivit 116? Jo, jag!
Men som sagt, inget Gackt-fan, så egentligen rörde inte det mig så mycket. Mest att hon försökte styra upp allting efter hennes påhittade regler.
Visst, de var smarta och så, men hon som privatperson hade ingen rätt att gå in och sätta sådana regler. Det är en kö, okej? Så stor roll spelar det faktiskt inte om du hamnar 20 cm till höger om där du skulle vilja vara. Man har ändå bara 10 cm att stå på. Du ser fortfarande scenen lika bra?

Nej, bitter som jag är så ska jag nog ta en kopp te. Eller bortsa tänderna, känns ganska lockande. Har inte heller gjort det på två dagar med tanke på att vi inte kunde ta med oss så mycket packning.

Tjingeling, bilder från gårdagen kommer säkert senare under kvällen! 
Peace out! /Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

words

words