tisdag 23 augusti 2011

Alla vi som är rädda för esteter

Jag gillar min klass och hela estetfolket mer och mer!
Fast igår var vi 22, idag 21 (Mike hoppade av), så vi får se hur många vi är imorgon!
Idag så hade vi en tävling, och hela ES delades upp i åtta grupper. Varje grupp fick ett kuvert med ett papper med frågor i, och på kuvertet stod det ett ställe dit man skulle gå. Alla grupper var på typ sju-åtta pers, men i våran grupp var vi bara tre. Hur det blev så, det vet jag inte. Men nice vart det ändå! Vi vann dock inte tävlingen, men det var helt okej. Även ganska förståeligt.

Sen efter lunchen så hade vi någon lek som tvåorna och treorna tyckte var jätterolig. Alla ettor stod på ett led, och man skulle var och en ställa sig i mitten av salen och säga sitt namn, och snurra. Jag förstod inte riktigt det hela, på dem så verkade det hur stort som helst, och jag förväntade mig att de skulle typ kasta ägg på oss. Men tydligen inte. Säga sitt namn och snurra, that's it.
Sen så fick varje etta en person som skulle intervjua en, och svaren skulle läsas upp inför hela estet på en minut.


Det blev inte roligare än att Andrea, som intervjuade mig, ändrade på mina svar! Så enligt henne så brukar jag   och mina vänner knarka och slå sönder gamlingar, och jag tycker det är ofattbart svårt att skala banan med fötterna. Visst, det är säkert ganska svårt. Men det var inte det jag svarade.

Och morgondagen är helt okej. Bara matte på morgonen, och sen på kvällen så ska hela estet samlas på något ställe i Leksand och ha en liten myskväll. Och på torsdag börjar musicalen igen. Kan inte vänta med att sätta igång och dansa!

Peace out! /Linnea


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

words

words