fredag 27 maj 2011

dans + stol = akuten

yessbox, nu ska jag skriva om den fina lilla tragedin som inträffade igår.

Fast det hela började för ungefär två veckor sedan, då jag ramlade av lilla hästN, och sen dess har jag haft nedsatt rörlighet i svanskotan. tidigare i veckan var det ganska osäkert på om jag skulle kunna vara med i helgens dansuppvisning, men envis som jag är så skulle jag självklart det.
Så igår, innan vi skulle gå ut på scenen för att dansa You can call me Al, så kommer pappa med lite mat till mig, eftersom jag inte hade ätit sen skollunch, då var klockan typ tjugo över fem ~ halv sex.
Jag slänger maten åt sidan och bestämmer för att äta den efter våran låt, men det blev ju inte direkt som planerat.
När vi dansar you can call me Al, så dansar vi nämligen med stolar! Och vi gör en del kliv över stolana, vilket som min svanskota inte tycker om. Sen, när vi skulle kliva över stolarna för sista gången, det är 20 sek kvar av låten, så ställer jag mig fel med foten och samtidigt som jag kliver upp så får jag värsta rycket i benet.
Min stol ramlar bakåt, och jag flyger då framåt över stolen. Jag känner ett slag mot bäckbenet, men när jag reser mig upp så är det inte det jag fokuserar på, utan smärtan från armen. Men jag står ut det sista 15 sek av låten, sen så tar jag min stol under armen och sticker ut från scenen. Utanför scenen så ställer jag ifrån mig stolen och bekräftar för mig själv att jag har ett skrapsår på underarmen. sen när jag väl ska gå så känner jag smärtan från bäckbenet, jag kan inte gå och inte ens ha tyngd på höger ben. Det råder det lite kaos bakom scenen, en ortoped-sjuksyster tittar på bäcken och säger åt mig att åka och röntga det. Det betyder = akuten, inte äta, jag kommer inte hem förens sent!
Alla var verkligen jättegulliga, de ger mig vatten och bananer, synd bara att jag inte fåra äta. Menmen!
När min far kommer så fick jag hjälp av Stina-Kari in i bilen, jag i princip hängde mig över henne.
Sen så åkte jag in till falun då, där jag fick bli röntgad på ortopeden, där jag fick höra att allt är okej. Jag har slagit i mig rejält, men jag kommer bara ha nedsatt rörlighet ett tag. So, lifes sucks! Jag blev misshandlad av en stol, och kan inte dansa. Men dom blir definitivt inte av med mig så lätt! Ska åka och titta ikväll på dom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

words

words