lördag 21 maj 2011

En magisk kväll!

 Sjuukt rolig kväll! Jag grät när jag åkte hem.

Det hela började klockan tio, då jag kilade iväg till frissan för att låta min frisör skapa lite snyggt hår, och så blev det minsann! Först så tänkte hon göra en uppsättning på bakre delen av huvudet, sen låta lite hår hänga fram vid ansiktet. Sen ångrade hon sig och ville göra lockar i hela håret. Sen ångrade hon sig igen, och gjorde både och! Snyggt blev det! Precis när jag var klar så lunkade Chrille in hos frisören, och skulle klippa sig. Jag hälsar på honom, och får världens snyggaste kommentar: Vad gör du här?!
Jo tack för den, jag sitter hos frisören och har balfrisyr, och han undrar vad gör? Smart kille där!
Sen så traskade jag ut från frisören, i mjukisbyxor och flipflop, och lunkade hemåt där jag tog en snabb lunch och sen kilade iväg till kupolen för att köpa det sista och fixa lite smink!
Klockan 13 prick så gick jag in på Make Up Store, där jag fick en sminklektion samtidigt som hon sminkade mig. Verkligen värt pengarna! Dessutom fick jag smink för 495 kr, alltså summan som lektionen kostade. Runt två så var jag hemma igen, där jag satt på mig de kläder jag skulle ha under klänningen, alltså annan bh, strumpbyxor, osv. Sen kilade jag mig iväg till Martin, där hans mamma skulle måla mina naglar. Sen stack jag iväg på kör, sen hem till martin igen där mamma hjälpte mig på med klänningen och skorna, örhängerna och halsbandet. Sen bar det iväg mot Ica Gagnef, där vi som skulle åka limousine skulle mötas. Det blev fotografering, sen så bar det iväg till Tibble, och på vägen crusade vi i Leksand. Så sjukt kul, när vi åkte vid torget i Leksand, Jakob drog ner rutan och sa "Hoj" till nån tjej som gick förbi, som blev lite.. ja, finns inget ord till det xD
Sen när vi väl kommer till Tibble så gör vi världens snyggaste entre, med Born This Way - Lady Gaga på högsta volym så dundrar vi in på parkeringen.
Efter det så tar vi några bilder, både privata och med fotografen. Vi fick välkomstdrinkar, som lärarna serverade oss. Sen gick vi in, där det var uppdukat med förätt. Det var tänkt att jag skulle sitta brevid Mike, men jag fick dissen (!?) och satt brevid Jonathan istället. Lärarna hällde upp dricka, och jag höll mitt tal. Det gick verkligen jättebra! Jag var sjukt nöjd med mig själv.
Sen åt vi middagen, den var jättegod! Speciellt efterrätten, den kommer jag aldrig glömma! <3
Efter maten, fick vi gå ut och ta lite luft, sen var det dags att dansa! Jag dansade första dansen med Mike, sen så vet jag inte hur många jag dansade med! Kvällen var helt magisk, jag kan inte beskriva hur underbart roligt det var.
Tack ALLA nior och lärare som gjorde det här möjligt! Jag kommer aldrig glömma den här kvällen.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

words

words