onsdag 28 december 2011

varför och vart? - Furudal

Igår hände det något storartat! Jag vaknade av ett sms från fröken klasskamraten Mia, som lockade mig till furudal med en badtunna. Och dum som jag är så hoppar jag på ett tåg, åker till rättvik, väntar där ett bra tag, och åker sen vidare på en buss mot en liten by som jag inte ens kommer ihåg namnet på. Och på denna bussresa så vaknar jag upp och inser, att jag sitter på en buss mot en liten liten liten by utanför rättvik. Känslan av en annorlunda ångest uppenbarade sig, och jag slog ihop klackarna tre gånger och önskade att jag skulle komma hen till Kansas. men icke! Till slut kom jag fram till den lilla byn. En resa med resetiden 3h! jo, tack för den!
Kvällen blev väldigt trevligt trots allt, spenderades med att baka en keso-tårta (lägg inte smällt vit choklad på tårtan, det är inte vackert när det stelnar) och såklart, bada badtunna. allt detta med två infödingar från den lilla byn furudal, och Mia. Vi somande in lugnt och stilla någon gång vid 2-tiden, och vaknade sedan klockan nio av att fröken Mia påstår att vi ska åka hem till henne, då vi spenderat natten och kvällen hos en av infödingarna. Varför? Nobody knows. Men det gjorde vi! Och jag har för första gången i mitt liv, hör och häpna, druckit mjölk direkt från bondgården! Det var en intressant upplevelse.
keso eller vit choklad? det är frågan! 

tårta, yummi

haha, jag älskar den här bilden på johanna
Men som allt det goda har ett slut så var det dags för mig att återvända till fastlandet borlänge. Denna resa tog tre timmar och såhääääär mycket på mitt tålamod. Fast tillslut kom jag hem, väldigt uppskattat efter ha suttit brevid ett barn som skriker i cirka en h. Som grädde på moset, så tog batteriet på min mobil slut när jag klivit av bussen i Rättvik!

Fast snart bär det av igen, den här gången mot gagnef! helt okej säger jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

words

words