måndag 26 december 2011

dagen efter stormen, seriously

sitter och myser helt ensam i lägenheten och glor på skönheten och odjuret på det tvådimentionella akvariet som står i vårat gemensamma vardagsrum och dricker en flaska med E-ämnen. yummi!
natten har varit intressant, på ett icke-perverst sätt, då kan vaknar av att far min berättar nyheten att strömmen har gått i hela huset, vilket som händer lika ofta som isbjörnarna tar en promenad vid playa de sol. dessutom så blåser det lika mycket som vid en storm II-varning och man vaknar upp med vetskapen av att träd kan ha fallit över vårat hus, precis över mitt rum faktiskt. men jag är inte bitter! att vi inte har haft någon värme sen den 23:e har gjort den här julen bara ännu mer minnesvärd.


låt oss säga att julen har varit mycket bättre än förväntad, fast dock med ett evigt tjat av All I want for Christmas, is you. det borde införas en allmän gräns för hur många gånger man får spela en låt och inte bara på spotify. 
klapparna var inte direkt oväntade, eller förvånande, men glädjerika! fick flytta hemifrånsaker då jag flyttar till leksand till en studentlägenhet om cirkus ett halvår. dessutom fick jag en dvd med the phantom of the opera, som är min favoritmusical genom tiderna. dock så glömde hon att jag redan har två stycken, varav en som jag fått av henne. det kallas syskonkärlek! 
de bästa julklapparna var faktiskt inte några som jag fick, utan två stycken som min far fick. den första var en låt som jag spelat in till honom, en låt skriven av eldkvarn ( <- länk till original) som jag vet betyder mycket för honom. den andra var från min lillebror, till min far men även till vi söta syskon.

det hela började med ett så oskyldigt hänga-gubben. såklart var det jag som löste den. på sista bokstaven. svaret blev:
varsin flygtur med segelflyg
då kommer vi till den stora frågan. segelflyg? vem ska styra planet?
svaret på vår gemensamma fråga: den lilla jäveln har nu i två månaders tid, varje onsdag då han säger att han har trumlektioner, dragit iväg på teorilektioner på dala airport för segelflyg. utan att berätta något! man ville knappt tro det när han satt där med sitt självbelåtna lilla flin och var så nöjd över hur han och vår mor lyckats dölja den här stora familjehemligheten. hur ska livet kunna gå till det normala när jag har vetskapen om att alla andra normala 97:or tar mopedkörkort när de fyller femton, men min lillebror, han får certifikat för segelflyg.
att min familj ens fortfarande förvånar mig. vad händer härnäst? let's see.

samma tid samma kanal, vi ses där folks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

words

words